Alla inlägg under juli 2016

Av hotnights - 31 juli 2016 17:37


Det är inte alltid lätt
Jag gör det inte ens själv
Men försöka förklara
Om min utbrändhet
Och dess osynliga följder
När någon inte vill eller kan förstå
Det är väldigt energikrävande
Jag väljer då att vika undan
Orken räcker inte till
Vill inte vara till besvär
Men jag måste få vara jag

Förlorade en vän en gång
Första gången jag snuddade vid utbrändhet
Blev lämnad
Ensam och naken
Med alla tankar och känslor
I tårar
Det gjorde så ont

Orkar inte förklara
Eller försvara
Måste få vara bara mig
Utan pekpinnar
Om vad jag borde göra
Eller vad allas rättigheter är
Jag är inte alla
Jag är jag

Efter år av försummelse
Av mig själv
Har jag äntligen lärt mig
Att iallafall försöka
Ta hand om mig själv
Även om det är långt ifrån lätt
Och jag inte alltid lyckas
Ibland tar orken slut
Helt utan förvarning
Det var vad som hände
Här om dagen

Ett, förlåt jag förstod inte
Vore så mycket bättre
Än detta ångestladdade
Evighetspussel
Det tar så mycket energi
Som jag inte har

Efter daglig kontakt
Är det så mycket som hänt
Som jag vill berätta
Som jag vill få höra om
Men är samtidigt så rädd
För att öppna upp mig igen
Och kanske bli ratad
Av oförståelse
För min utbrändhet

Snälla förstå
Utan att kräva massa svar
Som jag inte orkar ge
Du är en fin vän
Som jag älskar
Och känner så väl
Och vet hur du fungerar

Trodde att du förstod mig också...

// Hotnights

Av hotnights - 29 juli 2016 23:12


Det gångna året
Har inte varit lätt alla gånger
Men livet går framåt
Ibland i medvind
Och ibland i motvind
Precis som alla år innan
Och du har hela tiden funnits där
För mig

Blev så glad när du ringde
Och frågade
Vad ska vi hitta på idag
Det värmde
Vi är de bästa vänner
Hur konstigt
En del än tycker att det är
Du lyfter mig
Stöttar mig
Du har alltid lyssnat på mig
Ibland behöver jag inget säga
Du vet
Du förstår

Vill aldrig dela så mycket elände
Med någon igen
Men tack
För allt du gjort för mig

Jag vill bara få må bra igen!

//Hotnights

Av hotnights - 27 juli 2016 15:02


Livet som mamma
Till en son med asperger
Ingenting är lätt
Allt man gör blir fel
Orken tar slut
Viljan bryts ner
Hoppet försvinner

Jag har gjort allt
Allt som står i min makt
Och lite till
Som vårdnadshavare
Människa
Och mamma

Men ingenting finns
Längre att göra
Åter igen
Släpper jag taget
Slutar försöka
Avstår min rättighet
Som mamma

Ger upp...

// Hotnights

Av hotnights - 24 juli 2016 20:07


Livet har inte alltid varit lätt
Men du har kämpat på
Och se vart vi är nu
Vi har fått bevittna
Vigseln
Mellan dig och din Pernilla

Min högsta önskan
När jag var liten
Var att få en lillebror
Det blev aldrig så
De tyckte det räckte med fem

Så jag minns väldigt väl
När vi bestämde
Du och jag
Att jag är din storasyster
Och du är min lillebror

Vi har trots avstånd
Stöttat varandra
och funnits där
Du för mig
Och jag för dig

Pernilla har också funnits i ditt liv
I många år nu
Äntligen är dagen här
Eran dag
Som du väntat på den
Det vet jag
Och att det var med Pernilla det skulle bli
Har jag inte tvekat en sekund på

Finaste lillebror
Jag är så otroligt glad
För din skull
Tack för att jag får vara med här idag
På eran dag
Jag önskar er all lycka
Skål
//SysterYster

Av hotnights - 8 juli 2016 09:06



Första semesterveckan är snart slut.
Fått mycket gjort.
Så resten kan bli riktig semester.

Träffade en ny underbar vän igår.
En vän som jag känner mig så hemma med.
En vän som förstår.
Det ingen annan har gjort genom åren.
Så himla kul.
Gav mig så mycket positiv energi.
Tack sleeven!

//Hotnights

Ovido - Quiz & Flashcards