Alla inlägg under april 2017

Av hotnights - 27 april 2017 21:44


Ingen förstår mig som du
Ingen kan förklara för mig som du
Du rätar ut vägen
Och knuffar mig över guppen
På ett så självklart sätt
Aldrig förut
Har jag sett den klarheten
Så tydligt
Det betyder inte att det är lätt
Men när känslan och tanken
Hittar en gemenskap
En väg att samsas på
Då blir ju allt så mycket lättare
Bara du kommer förstå
Men det räcker så
Dina ögon
Din livserfarenhet
Och känsla för livet
Ger mig styrka att fortsätta kämpa
Tack

//Hotnights

...

Av hotnights - 20 april 2017 15:10


If you're not the one for me
Then I'll come back and bring you to your knees
If you're not the one for me
Why do I hate the idea of being free?
And if I'm not the one for you
You've gotta stop holding me the way you do
Oh when you found that the one for you
Why have we been through what we have been through

It's so cold out here in your wilderness
I want you to be my keeper
But not if you are so reckless

If you're gonna let me down, let me down gently
Don't pretend that you don't want me
Our love ain't water under the bridge
If you're gonna let me down, let me down gently
Don't pretend that you don't want me
Our love ain't water under the bridge
Say that our love ain't water under the bridge

What are you waiting for?
You never seem to make it through the door
And who are you hiding from?
It ain't no life to live like you're on the run
Have I ever asked for much?
The only thing that I want is your love

If you're gonna let me down, let me down gently
Don't pretend that you don't want me
Our love ain't water under the bridge
If you're gonna let me down, let me down gently
Don't pretend that you don't want me
Our love ain't water under the bridge
Say that our love ain't water under the bridge

It's so cold in your wilderness
I want you to be my keeper
But not if you are so reckless

If you're gonna let me down, let me down gently
Don't pretend that you don't want me
Our love ain't water under the bridge
If you're gonna let me down, let me down gently
Don't pretend that you don't want me
Our love ain't water under the bridge

Say it ain't so, say it ain't so
Say it ain't so, say it ain't so
Say it ain't so, say it ain't so
Say it ain't so, say it ain't so
Say it ain't so, say it ain't so
Say it ain't so, say it ain't so
Say it ain't so, say it ain't so
Say it ain't so, say it ain't so
Say that our love ain't water under the bridge

//Hotnights

Av hotnights - 10 april 2017 14:54


Vi hade en tyst minut.
På jobbet idag.
Någonting börjar gå upp för mig.
Så mycket känslor.
Lycka och samtidigt en sorgsenhet.
Jag kunde ha varit där.
I fredags.
Precis mitt i.
Just DÄR.
Hur hade jag då mått idag.
Hade jag levt.
Det är så många tankar.
Och känslor.
Någon annan förstod direkt.
Att det fanns en möjlighet.
Att jag åkt upp.
Och ville veta att jag var hemma.
Jag var ju det.
I tryggt förvar.
Men tänk om...

Jag lever.
Jag mår bra.
Tack.

//Hotnights

Av hotnights - 3 april 2017 21:38

Den mest fejkade fasaden.
Det trasigaste hjärtat.
Det är jag.
Allt runt mig försvinner.
Jag har öppnat mitt hjärta helt.
Känner mig otillräcklig.
Vad går livet ut på egentligen.
Att hålla sig undan.
Från dem man tycker om.
Blir livet lättare då.
En del tycks tro det.
Jag är helt säker på motsatsen.
Men vem är jag att tycka något.
Vem är jag att finnas.
Låt mig få drunkna i min egen idioti.

//Hotnights

Ovido - Quiz & Flashcards