Direktlänk till inlägg 31 juli 2016

Att förstå...

Av hotnights - 31 juli 2016 17:37


Det är inte alltid lätt
Jag gör det inte ens själv
Men försöka förklara
Om min utbrändhet
Och dess osynliga följder
När någon inte vill eller kan förstå
Det är väldigt energikrävande
Jag väljer då att vika undan
Orken räcker inte till
Vill inte vara till besvär
Men jag måste få vara jag

Förlorade en vän en gång
Första gången jag snuddade vid utbrändhet
Blev lämnad
Ensam och naken
Med alla tankar och känslor
I tårar
Det gjorde så ont

Orkar inte förklara
Eller försvara
Måste få vara bara mig
Utan pekpinnar
Om vad jag borde göra
Eller vad allas rättigheter är
Jag är inte alla
Jag är jag

Efter år av försummelse
Av mig själv
Har jag äntligen lärt mig
Att iallafall försöka
Ta hand om mig själv
Även om det är långt ifrån lätt
Och jag inte alltid lyckas
Ibland tar orken slut
Helt utan förvarning
Det var vad som hände
Här om dagen

Ett, förlåt jag förstod inte
Vore så mycket bättre
Än detta ångestladdade
Evighetspussel
Det tar så mycket energi
Som jag inte har

Efter daglig kontakt
Är det så mycket som hänt
Som jag vill berätta
Som jag vill få höra om
Men är samtidigt så rädd
För att öppna upp mig igen
Och kanske bli ratad
Av oförståelse
För min utbrändhet

Snälla förstå
Utan att kräva massa svar
Som jag inte orkar ge
Du är en fin vän
Som jag älskar
Och känner så väl
Och vet hur du fungerar

Trodde att du förstod mig också...

// Hotnights

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hotnights - 12 februari 2022 08:07

Började med covid-19 och en flytt. En jobbig sån. Men det gick. Jag tog mig igenom det. Under våren rasade jag lite. Tappade fotfästet totalt och trodde inte jag jag skulle ta mig upp igen. Rotlösheten var ett faktum. Men det gick. Jag gjorde det. ...

Av hotnights - 19 mars 2019 07:33

Allt som händer har en mening. Det blir så tydligt när man ser det så här, och vad det ger.Tack Sofia för att du kom in i våra liv igen, i min familj. Jag är så glad att de val jag gjort kunde leda till att det blev så här.Haha och egentligen så har ...

Av hotnights - 21 december 2018 14:35

Nu börjar resten av mitt livNya vägar och nya möjligheter Jag ser det som en stor utmaningMen också en enorm möjlighetTill förändringPå så många sätt Kan vill och skaJa så är det verkligen Jag bevisade för mig själv att jag kanJag fick tillbaka vilja...

Av hotnights - 1 september 2018 20:54

Mycket tankar som vanligt. Om livet. Vad som ska hända nu. Men jag kämpar på. Försöker se det stora i det lilla och är så stolt över vad jag åstadkommit de senaste månaderna. Jag "kan, vill och ska", var verkligen inte bara ord eller en känsla. Det v...

Av hotnights - 30 juni 2018 17:00

KänslorStarka sånaDe överumplar migIfrågasätter livetOch all dess existens Jag vet att vår relation Är ömtåligAllt vi gått igenomTillsammansEller på var sitt hållMen någonstansFinns ett viDu och jagDu har alltid varit speciell För migNu går du igenom...

Ovido - Quiz & Flashcards