Alla inlägg under november 2015

Av hotnights - 25 november 2015 21:07

Vem är jag...

Jo
En tatuerad nyskild
Och jävligt tuff brud
Jag går min egna väg
Dit den leder mig
Och framtiden ser ljus ut
Livet ler mot mig

Det är min sanning//Hotnights

Av hotnights - 23 november 2015 13:04

Känner mig nervös men också förväntansfull. Om en vecka är det dags att börja jobba lite, ska bli kul och spännande ser fram emot det med skräckblandad förtjusning!

Måste skriva, att vågen idag visade på lite mer minus, inte vägt mig sen mitten på oktober. Nu har jag tappat över fyrtio kilo. Känns superduperbra!!!!!

Kylan är här på riktigt nu. Kanske dax att kolla upp om det finns nån vinterjacka jag kan ha eller om det måste inhandlas.

//Hotnights


Av hotnights - 14 november 2015 22:09

Besvikelse
När man inte blir lyssnad på
Känslan
När man inte riktigt räknas
Rädsla
Att glädjen raseras.

Känner mig som en överkörd lillasyster
Ibland rinner det över
Och då måste det ut
För att inte förgöra mig.

Som tur är har jag andra glädjeämnen
Det gör mitt liv perfekt just nu
Att jag inte rasar
Som jag skulle gjort för ett par år sen.

Jag är ingen man bara kör över
Det är slut med det nu
Har tillåtit det aldeles för länge
Min mening betyder också något
Ska också räknas
Annars kan det kvitta.

Betyder något, är någon.
Jag är viktig.

//Hotnights

Av hotnights - 9 november 2015 12:28

Jag kanske inte alltid tänker som du
Gör som du
Tycker som du

Du kanske inte alltid tänker som jag
Gör som jag
Tycker som jag

Men jag älskar dig alltid
För den underbara vän du är

Jag är så glad att våra vägar korsades

Efter bara några månader
Har du blivit en vän jag aldrig vill leva utan

En vän som alltid finns där
Som stöttar mig i allt

Vad vore jag utan dig?

//Hotnights

Av hotnights - 1 november 2015 10:21

En händelserik dag igår
Att minnas och reflektera över
Ta lärdom och inse
Att lyssna på kroppen är viktigt

Jag ska börja göra det
För dagens upplevelse
Vill jag aldrig mer uppleva

Gjorde det idag igen
Trodde jag skulle klara det
Förökte härda ut och hann betala
Men när varorna skulle i påsarna tog det stopp

Jag minns flickan med det blonda håret
Som tittade rakt på mig med stora ögon
Jag hade ingen koll, ingen känsla
Svimmade hängandes över varubandet
Stort tack till flickans pappa
Som såg till att jag fick hjälp
Den underbara tjejen från Eskilstuna
Som inte vek från min sida
Mannen som lånade mig sin jacka
Pratade och höll uppsikt över mig
Så omtänksamma
Personalen som körde hem påsarna
Och gav Jenny en fullständig rapport

Vården sa blodtrycksfall
Dricka och lyssna på signalerna
Inte tro att allt ordnar sig
Utan när känslan kommer
Ta den på allvar

Nästa gång
Ska jag sätta mig ner direkt
Låta varorna ligga kvar
Vara till besvär
För hellre det
Än en upplevelse till som denna

Jag ska ta hand om mig bättre
Lovar

//Hotnights

Skapa flashcards