Alla inlägg under september 2017

Av hotnights - 10 september 2017 19:59

En mysig helg med mycket hojåkande på Hedda trots en del regn. Avslutades idag med en skön långtur och en riktigt mysig fika vid vattnet i gassande sol.
Så mycket balsam för själen helt enkelt.
Den här dagen kommer leva jag på länge!
//Hotnights

Av hotnights - 3 september 2017 17:09


Äpplet faller jävligt nära trädet
Den mosade ytan förblir infekterad
Så nu har jag  släppt taget
Och lämnat det långt ifrån mig
Och jag tänker aldrig mer
Låta mig förgöras
Av idiotins avel

Jag har offrat så himla mycket
Fast hon inte tycker det
Men nu är jag klar
Det finns ingen återvändo

Någon som dränerar mig på energi
Är inte värd min tid
Allt har inte varit enligt hennes mall
För där måste allt vara perfekt
Fast det hon kommer ifrån
Är det längsta ifrån perfekt man kan komma

Jag har funnits där
Stöttat och peppat
Ställt upp på alla sätt en människa
Med kronisk stress klarar av
Och lite till
Jag har maxat mig själv
Så mina närmsta har sagt åt mig
Att släppa
Men jag har hållt fast
Och fortsatt finnas
Så mycket jag har förmått

Men det var inte nog
Det var inte perfekt
Men vem är det
Du?
Mitt svar är Nej
Långt ifrån
Men jag har älskat dig
Som min egen

Du stängde mig ute
Ville att jag skulle kämpa
För din uppmärksamhet
Men kärlek funkar inte så
Det handlar om att ge och ta
På lika villkor
Mellan vuxna människor

Men du tror att du är ett
Litet oskyldigt barn
I din perfekta värld
Där alla bryr sig om dig
Fast du kan bete dig hur du vill

Jag har två underbara grabbar
Som betyder allt för mig

Den ena kommer sakna dig
Och den rollen du haft i hans liv
Men som tur är
Har han två nya bonusar
Så han klarar sig
Alldeles utmärkt
Precis som jag

//Hotnights

Av hotnights - 1 september 2017 16:13



Fått så mycket gjort
Känns superbra
På alla sätt
Nu när jag känner att kaoset
Är på väg bort
Och dagarna flyter på
Då ler livet mot mig
Jag känner mig glad
Mycket är kvar
Att få ordning på
Men livet ler
Och jag dansar i regnet
//Hotnights

Skapa flashcards