Alla inlägg under februari 2017

Av hotnights - 26 februari 2017 12:38



Är så stolt mamma, i veckan fick min stora grabb sitt körkort. Han är så mycket mer än jag någonsin kunnat önska mig.

Vänskap. Det ä något som alltid finns där, även om föremålen kan variera. Man vill ha dem runt omkring sig, de som orkar finnas där, alltid. Både i skratt och tårar. I med och motgång. Ibland få man vara låg ibland måste man vara den som är stark och verkligen visa att man finns där. Jag har under mitt liv haft en hel del vänner. Men först nu börjar jag förstå vad vänskap handlar om.
Att våga ta plats. Våga visa vad som är viktigt för en, och bli accepterad för det. Kunna rasa ihop utan att vara rädd för att vännen inte ska finnas där. När man gått igenom många livskriser så som jag gjort, då blir allt till slut väldigt tydligt.
Vissa vänner är viktiga en period. Vissa sviker en. En del bara slutar att finnas där.

Och vissa finns alltid kvar!!!

Kärlek. Det upplevs olika för alla människor. Vi har alla olika. Behov. Viljor. Känslor.
En del vill ha allt och ger allt. Men vad spelar det för roll när man till slut blir överkörd som människa. När man måste hitta sig själv i en ny främmande värld, då marken rämnar, och hen inte var den man trodde. Det gör ont. Det tar tid.
Vissa får man försöka forma in i sin egna värld. Hitta det som betyder något tillsammans. Men när man väl gör det är man vänner för livet.


Man lär så länge man lever.
Perspektivet förändras. 
Kraven blir annorlunda.
Rädslan finns där.
Men viljan är så mycket starkare.

// Hotnights



Av hotnights - 4 februari 2017 10:20



Det enda du kan göra
Är att finnas där
När allt känns hopplöst
Får du ta en dag i taget
Om en dag blir för mycket
Får du ta en timme i taget
Och om en timme blir för mycket
Får du ta en minut i taget

Men det lät faan så mycket bättre på norska...

// Hotnights

Ovido - Quiz & Flashcards