Alla inlägg under september 2016

Av hotnights - 27 september 2016 07:55

Ibland blir det kaos i mig
Svårt att ta på den känslan
Men måste få ur mig det
På ett eller annat sätt
Då skriver jag
Ibland
Rakt och ärligt
I nästa stund
luddigt och rörigt
Men det är precis så
Mina tankar är
Det är så min hjärna
Fungerar
Jag brottas mellan
Lycka och förtvivlan
Ibland mer av det ena
Men båda finns alltid där
/Hotnights 

Av hotnights - 15 september 2016 14:52


Ja kanske
En helg med mycket känslor
Några dagar på jobbet
Och
Orken är slut
Hade tänkt så mycket idag
Ingenting har hänt än
Orken är tvärborta
Jag är nöjd med
Att jag tagit en dusch

Måste lära mig att inse
Att orken tar ut sin rätt
Fysiskt eller psykiskt
Så orkar jag oftast
Hålla ihop
Men sen
Kraften rinner av mig
När jag väl tillåter
Och gör jag inte det
Så kör jag mig själv i botten
Och det vill jag inte
Vara med om igen

Sova kan vara stressande
Var på möte inatt
Massor med folk
Var helt slut när jag vaknade
Kanske det har påverkat
Min trötthet idag
Stress inför något
Som skall komma
Men som jag också är väldigt
Förväntansfull inför

Kanske är det inget för mig
Eller så är det början på något
Ett nytt spännande kapitell
I mitt liv
Ett väldigt viktigt sådant
Stort tack
Till dig som tror på mig
Att jag har något att komma med
Det stärker självkänslan
Oerhört
Att jag är någon
Att jag
Och mina synpunkter
Är viktiga

Så idag är en sån dag
Vilodag
Återhämtningsdag
Tid att andas dag

Sen att jag på ett sätt
Skulle må bättre
Om jag fått allt det där som jag tänkt
Gjort
Men det är hela tiden en vågskål
Om återhämtning
För utan den
Skulle jag inte fungera
//Hotnights

Av hotnights - 8 september 2016 19:17


Att Göra en Pelle

Jo det är lätt att vilja det
När allt inte riktigt
Är så som man vill
Men det är dumt
Allt kan bli så fel
Riktigt fel
Det är tufft
Kanske är det trots allt
Ganska okej
Som det är
Ge och ta
Ta och ge
Kämpa för allt
Eller
Dyka långt ner
Bort från den jobbiga känslan
Helt enkelt
Göra en Pelle

Att bli utsatt för en Pelle
Eller att göra en
Är lika illa båda två
Vi lever för att vilja och våga leva
Inte för att bara levat
Våga
Våga leva
Våga ta emot vad livet ger dig!!!
// Hotnights

Av hotnights - 4 september 2016 18:44



Efter en vecka på Kreta i Gerani
Laddat med sol och energi
Och massa mys
Med min älskade lilleman

Jo nu jag redo
för höstens fina färger
Mysiga kvällar under filten
Massor med tända ljus
Hösten har alltid varit min favorit
Även om sol och värme
Är oslagbart

Hemma för att fortsätta
Med allt styr
Kämpa för att rätt ska vara rätt
Att han ska få det så bra som möjligt
Min älskade lilla stora pojk

Jag har äran att få älska
Två underbara små män
Inget kan ta den känslan ifrån mig
//Hotnights

Ovido - Quiz & Flashcards